środa, 10 kwietnia 2013

Banshee Season 1 Pilot

Ten sezon prezentuję się według mnie nadzwyczaj kiepsko, na poprawę będzie trzeba czekać do jesieni. Ale i w tym sezonie można znaleźć kilka perełek jedną z nich okazało się Banshee. Po obejrzeniu pilota muszę stwierdzić, że jak na razie Banshee mnie zaintrygowało.

Serial opowiada o zwolnionym z więzienia oszuście Lucas'ie Hood'zie, który zatrzymuje się w tytułowym miasteczku Banshee. Poprzez fatalny splot zdarzeń ginie nowo zatrudniony szeryf. Lucas postanawia się pod niego podszyć i zostaje stróżem prawa w zżeranym przez korupcje miasteczku.

Sam opis mnie już zaciekawił. Były więzień podszywa się pod nowego (już nieżyjącego)szeryfa, brzmi to dość niepoważnie, ale zostało przedstawione bardzo sensownie. Fabuła jak na razie potrafi zaciekawić, a to jest w końcu główne zadanie każdego pilota. Postacie przedstawione w tym odcinku przykuwają uwagę. Główny bohater Lucas Hood(Antony Starr) jest dla mnie jak na razie jedna wielka niewiadoma. Nie wiem jaki sens ma tak ryzykowna ryzykowna zagrywka, jak poszywanie się pod szeryfa, ale trzeba przyznać, że jest to choć niezbyt realistyczne to naprawdę przykuwa uwagę. Lucas jest postacią bardzo wyrazista, ale trochę groteskową i kupił mnie w 85%. ;) Reszta postaci także spisuje się nie gorzej. Ciekaw jestem jak rozwinie się postać głównego "złego" czyli Kai'a Proctor'a (Ulrich Thomsen). Już w pilocie dokładnie widać, że serial będzie brutalny i mroczny.


Pilot Banshee choć nie był rewelacyjny pod względem fabularnym  zaciekawił mnie i sprawił, że sięgnę po kolejne odcinki. Brawa dla stacji Cinemax.
6/10

4 komentarze:

  1. Pilot Banshee dał radę. Ja się dobrze bawiłem tak jak i na całym sezonie. Jedno z milszych zaskoczeń tego roku. A sezon faktycznie jest słaby, dobrze że ma trochę perełek. Vikings, Hannibal, Banshee właśnie, House of Cards, Americans, Orphan Black. Nie ma tragedii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie mam zamiar wkrótce nadrobić Vikings i House of Cards, wtedy sie okaże czy nie ma tragedii. ;)

      Usuń
  2. Banshee to powiew świeżości w amerykańskiej tv. Odważne sceny (bijatyk, pojedynków, morderstw czy seksu) dają nową jakość tej produkcji. Przyznam, że wciągnąłem się w historię Lucasa Hooda i kibicuję mu z całego serca. Początek sezonu 10 stycznia 2014 więc już nie dużo czekania. Zobaczymy jak się rozwinie sytuacja. O wszystkich nowościach i zapowiedziach jesteście informowani na ~~banshee com pl~~. Enjoy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez przesady. Jaka znowu nowa jakość spowodowana seksem i przemocą? Przecież to jest standard w serialach stacji Starz, a przy takim Spartacusie to Banshee wygląda grzecznie.

      Usuń