środa, 24 kwietnia 2013

Vikings Pilot


Uffff... Robota skończona, czas więc zająć sie przyjemnościami. Dzisiaj prezentuję Wam ostatni pilot, który miał na celu poszerzać moje horyzonty. Oto przed Wami recenzja odcinka pilotażowego  dramatu historycznego pt. "Vikings". 

"Vikings" opowiada historie Ragnara Lothbroka. Serial ukazuje jak Ragnar z posłusznego zwierzchnikowi namiestnika, staje się królem wikińskich plemion. Jako jeden z nielicznych odważył się na podbój zachodu. Lothbrok jest ucieleśnieniem odwagi, tradycji i i przykładem oddania się Odynowi.

Co tu dużo pisać. Jak na razie "Vikings" prezentuje wszystkie cechy typowego serialu przygodowego. Mamy heroicznego, szarmanckiego, mogącego zawrócić w głowie żeńskiej stronie widowni bohatera, który postanawia się przeciwstawić i postawić na swoim. Typowe... Oczywiście nie mogło zabraknąć wątków miłosnych w tle. Rzecz jasna przewija się i Brat głównego bohatera kochający jego żonę, niestety, bez wzajemności. No i mamy dzieciaka, który musi wkroczyć w dorosłość. Jak na razie wszystko jest do bólu schematyczne. Jednak najważniejsze jest pytanie, czy odcinek zapewnił mi rozrywkę? Oczywiście, że tak. Bawiłem się przy nim przednio. Na moje nieszczęście nie wiem jednak, co mam myśleć o przyszłości produkcji. Czy nadal będzie tylko lekką przygodówką? Czy zacznie się robić poważniej?

Pierwszy epizod serii zapewnił mi, miłe spędzenie czasu, ale to nie wystarczy. Dam mimo wszystko szansę kolejnym odsłonom, może zacznie się kroić jakaś ciekawa intryga
. Jeśli nie, to sobie odpuszczę...
6/10

2 komentarze:

  1. Na początku napisze, że to najsłabszy z trzech opisanych pilotów, ale potem serial robi się fenomenalny. Moja ulubiona premiera sezonu i tyle. Klimat, klimat i klimat - niesamowite. Fabułą jest prosta, nie ma większej intrygi, ale jak to zostało podane! Tutaj głównym bohaterem jest kultura wikingów, przygody Lothbrooka są tylko tłem żeby je zaprezentować. Szczególnie motywy religijne - niesamowite sceny. Jeśli mam możliwość napisania o Vikings to zachęcam do oglądania. Bo to jest serial wart tego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozostanę, z tym serialem jeszcze na kilka odcinków. Skoro zapewniasz, że będzie lepiej, to trzymam Cię za słowo... ;)

      Usuń